Manager Winkels (Vrijwilligersfunctie)
Scan me of ga naar www.denhaagdoet.nl/o/Stichting-Voedselbank-Haaglanden/activiteiten/Manager-Winkels-Vrijwilligersfunctie/86007 om je aan te melden
Contactpersoon
Samenvatting
Ben je goed in besturen en managen? Vind je het leuk om in verschillende werkomgevingen te werken? Dan is deze functie zeker voor jou!Uitgebreide omschrijving
Manager winkels (vrijwilligerswerk)
Bij de Voedselbank Haaglanden zijn ruim 300 vrijwilligers werkzaam. Dat zijn ruim 300 mensen die ze zich inzetten voor anderen, die het op dit moment financieel moeilijk hebben.
In ons distributiecentrum nemen we wekelijks voedsel in, slaan het op en distribueren het. Daarmee voorzien we niet alleen onze eigen voedselbank (uitgiftepunten en winkels), maar ook andere voedselbanken in onze regio. Distributie en logistiek vormen dan ook de kern van onze activiteiten. Iedereen heeft zo haar/zijn eigen taak binnen verschillende activiteiten.
Voedselbank Haaglanden biedt wekelijks voedselhulp via 13 uitgiftepunten en 5 winkels in Den Haag, Zoetermeer en Rijswijk aan circa 1600 huishoudens. Dit doen we met uitsluitend vrijwilligers!
Ons vrijwilligersteam werkt vanuit het distributiecentrum van de Voedselbank Haaglanden aan de Lierseweg 2b in Wateringen en in de winkels en uitgiftepunten.
Wie zoeken we?
Om onze klanten beter te kunnen bedienen, stapt de Voedselbank Haaglanden over van de uitgifte van kratten naar winkels. Er zijn in Den Haag inmiddels 5 winkels en in Zoetermeer is er 1 in opbouw. Om de werkzaamheden rond de winkels te managen zoeken we een Manager winkels.
Wat ga je doen?
- Je ondersteunt de dag-coördinatoren in de winkels bij het soepel laten verlopen van de werkzaamheden zoals de verwerking van de aangeleverde producten, het bedienen van de klanten en het begeleiden van de groep vrijwilligers die in de winkel actief zijn.
- Je bent de schakel tussen het bestuur en de dag-coördinatoren van de winkels.
- Je verzorgt het contact tussen de winkels onderling.
- Je bent lid van het managementteam en hebt overleg met de managers van het distributiecentrum en de coördinatoren van HR en Communicatie
- Je werkt, samen met het bestuurslid winkels, aan de verdere uitbreiding van het aantal winkels.
Wat moet je kunnen om deze taak te kunnen uitvoeren?
- Je hebt MBO/ HBO werk- en denkniveau.
- Je beschikt over relevante ervaring op het gebied van winkelmanagement.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met de coördinatie van een team vrijwilligers.
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
- Je bent creatief, een doorpakker en kunt goed organiseren.
- Je bent 2 tot 4 dagdelen per week beschikbaar.
Wat krijg jij terug?
- Jij maakt het verschil! Je draagt in een cruciale rol bij aan het helpen van mensen die het enorm moeilijk hebben en helpt tevens mee met het tegengaan van voedselverspilling.
- Een jaarlijks vrijwilligersfeest.
- Koffie, thee en wat lekkers staan voor je klaar op kantoor.
- Een gezellige sfeer op de werkvloer.
- Eventuele reiskostenvergoeding.
- Ervaring opdoen en een mooie aanvulling op je CV.
- Een aantal gratis trainingen/e-learning modules.
Wil jij reageren op deze vacature?
Stuur dan snel een mail met je telefoonnummer naar
[email protected]. Ons team HR neemt zo spoedig mogelijk contact met je op.
VOG is vereist voor deze functie.