Inschrijven

Door deze site te bezoeken accepteert u het gebruik van cookies.

Deze melding niet meer tonen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op en we helpen je graag verder.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt.

Klik dan op wachtwoord vergeten en vul hier je e-mail adres in. Je krijgt dan vanzelf je nieuwe inloggegevens in jouw e-mailbox.

Ik wil mijn e-mailadres en/of wachtwoord wijzigen.

Je kunt alleen nadat je bent ingelogd je persoonlijke gegevens aanpassen, zoals het e-mailadres en wachtwoord. Ga naar het onderdeel 'Wachtwoord' in het rechtermenu. Hier kun je jouw e-mailadres en/of wachtwoord wijzigen.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Wijzig je gegevens nadat je bent ingelogd in het onderdeel ‘Mijn gegevens’.

Ik ben tijdelijk niet beschikbaar, kan ik dat doorgeven?

Wijzig jouw beschikbaarheid nadat je bent ingelogd in het onderdeel ‘Mijn gegevens’ bij de vraag ‘Wil je getoond worden in het vrijwilligersaanbod op deze site’. Je kunt ook het vakje ‘Beschikbaarheid’ onder je rechtermenu aan- of uitklikken.

Wat kun je allemaal op deze site?

Deze website biedt je vele mogelijkheden om actief te zijn in de stad. Dat is in het belang van jouw medebewoners en organisaties, maar zeker ook leuk en interessant voor jezelf. 
Een aantal mogelijkheden op een rijtje:
  • Rustig zoeken in de Vacaturebank met de vele mogelijkheden aan vrijwilligerswerk, maatschappelijke stages en leerwerkplekken. Heb je iets interessants gevonden, dan kun je met één klik laten weten dat jij interesse hebt. 
  • Cursussen en activiteiten zoeken. 
  • De dagklussen per dag bekijken. Hier vind je o.a. dagklussen van Den Haag Cares en Buurthuis van de Toekomst. Wil je reageren op een van de dagklussen van Den Haag Cares of Buurthuis van de Toekomst? Dan word je naar hun website geleid.
  • De talentenscan doen. Wij van Den Haag Doet vinden het belangrijk dat jouw inzet ook voor jezelf een meerwaarde heeft. En dus dat jij je inzet op jouw talenten en deze verder doorontwikkelt. 
  • Aanmelden voor de webwinkel. Als jij actief bent als vrijwillier, krijg je een cadeau van gemeente Den Haag.
  • De Kortingspas aanvragen. Als jij je inzet voor de stad Den Haag, dan heb je recht op de Kortingspas. 
  • Je aanmelden voor de digitale nieuwsbrief. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte van interessante nieuwtjes rondom vrijwilligerswerk, burgerinitiatieven enz. 
  • Aanmelden voor de e-mailservice. Je krijgt dan leuke en passende vacatures direct in je mailbox. 

Waar kan ik terecht voor persoonlijk advies?

Zoek je een leuke vacature, maar lukt het niet zo goed? Ga dan eens langs bij een van de Vrijwilligerspunten in de stad.

Hoe vraag ik een Kortingspas aan?

Heb je nog geen Kortingspas voor 2016? Log dan in op je account en vraag hem aan. De Kortingspas wordt binnen twee à drie weken opgestuurd naar het opgegeven adres.

Hoe lang kan ik gebruikmaken van de Kortingspas?

De Kortingspas is geldig zolang je vrijwilliger of mantelzorger bent. De kortingen kun je bekijken op www.denhaagdoet.nl/kortingspas.

Hoe vraag ik het magazine aan?

Het magazine 'PEP voor iedereen' wordt drie keer per jaar digitaal of per post uitgegeven.
Heb je een Kortingspas voor 2015? Log dan in op de website en vraag het magazine aan in het onderdeel ‘Pas & Magazine’.

Ik heb gereageerd op een vacature, maar ik hoor niks.

De organisatie is zelf verantwoordelijk voor het contact met (potentiële) vrijwilligers. Je kunt ook zelf contact opnemen met de organisatie. Deze contactgegevens vind je in de bevestigingsmail of bij de vacaturetekst.

Hoe presenteer ik mezelf aantrekkelijk als vrijwilliger?

Als je bent ingelogd, kun je zelf jouw profiel helemaal invullen. Hoe completer, hoe interessanter jij bent voor de organisatie die jou zoekt!

Wij adviseren je daarnaast om zelf op zoek te gaan naar passende vacatures. Je kunt met verschillende zoekfilters je eigen selecties maken. Misschien vind je een bepaalde organisatie bij jou in de buurt interessant? Je kunt dan ook de naam van de organisatie intypen in het zoekveld, dan krijg je alle vrijwilligersvacatures direct te zien. Of je belt gewoon zelf met de organisatie en bied je aan als vrijwilliger.

Vind je geen passende vacature? Ga dan eens langs voor persoonlijk advies bij het Vrijwilligerspunt bij jou in de buurt.

Waar kan ik met vragen terecht?

Voor eenvoudige vragen, zoals verloren inloggegevens, kun je bellen naar 070 - 302 44 44, bereikbaar van 9.00 - 17.00 uur. Voor meer gecompliceerde vragen kun je contact opnemen met onze servicedesk op telefoonnummer 070 - 302 44 19. In beide gevallen kun je ook mailen naar service@denhaagdoet.nl.

Hoe vind ik een leuke vrijwilligersvacature?

Zoek vrijwilligerswerk dat bij je past in onze Vacaturebank. Tip: vul eerst de online talentenscan in om te ontdekken welk type vrijwilliger je bent en welke vacatures binnen het aanbod van Den Haag Doet interessant zijn voor jou.

Waar vind ik de sollicitaties?

Ga naar het onderdeel ‘Mijn reacties’ in het rechtermenu. Hier vind je ook de status van jouw reactie. Deze verandert als de organisatie deze aanpast. Zelf kun je deze dus niet aanpassen.

Welke voorwaarden gelden voor plaatsing in de Kandidatenbank?

De volgende punten controleren wij alvorens je profiel zichtbaar is.

  • Correct taalgebruik.
  • Geen taalfouten.
  • Een profielfoto van jezelf in gepaste outfit.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Nadat je bent ingelogd, klik je op ‘Account’ in de grijze balk bovenaan. Klik vervolgens op ‘Account verwijderen’.

Hoe meld ik mij aan voor de e-mailservice?

Ga, nadat je bent ingelogd, naar het onderdeel ‘E-mailservice’ in het rechtermenu. Hier kan je zelf jobalerts instellen.

Ik kan jullie website niet goed zien.

Browser
Wegens veiligheid en snelheid ondersteunen wij geen oude browsers. Gebruik je Explorer 9? Dan raden wij je aan om een nieuwere versie te downloaden. Heb je die mogelijkheid niet? Probeer het dan eens in een andere browser, zoals Google Chrome, Firefox of Safari.  

Beeldformaat

Ziet alles er heel groot uit? Gebruik dan de toets­­ CTRL en druk het koppelteken (-) tegelijk in. Net zolang tot je beeldscherm op het gewenste formaat is.
Ziet alles er heel klein uit? Gebruik dan de toets­­ CTRL en druk het plusje (+) tegelijk in. Net zolang tot je beeldscherm op het gewenste formaat is.  

Pagina verversen

Soms kan het helpen de pagina opnieuw te laden (F5). 

Hoe kan ik mij inschrijven voor de nieuwsbrief?

Dit kan alleen via een account. Als je een account hebt, log dan in. Op het dashboard zie je een blok staan waarin je kan aanvinken dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen (hou mij op de hoogte).

Hoe lang duurt het voordat ik toegang krijg tot de webwinkel?

Nadat je de registratie hebt voltooid, vragen we de contactpersoon van jouw vrijwilligersorganisatie om je aanvraag goed te keuren. Daarna ontvang je na vijf werkdagen een e-mail waarin je toegang krijgt tot de webwinkel.

Is jouw aanvraag afgekeurd? En heb je dus geen toegang gekregen tot de webwinkel? Neem dan contact op de contactpersoon van jouw vrijwilligersorganisatie.

Tot wanneer zijn mijn credits van de webwinkel geldig?

Per kalenderjaar ontvang je 20 credits, die je vrij kunt besteden. Je kunt je credits tot uiterlijk 31 december besteden, zorg dus dat je op tijd je bestelling plaatst!

Waar vind ik meer informatie over de webwinkel?

Informatie over de webwinkel en hoe je je kan registereren, vind je op denhaagdoet.nl/webwinkel.

Voor wie is de webwinkel van de gemeente?

De webwinkel is alleen toegankelijk voor vrijwilligers die vrijwilligerswerk doen in Den Haag.

Waar kan ik mij het beste aanmelden als ik zowel vrijwilliger als mantelzorger ben?

Ben jij zowel vrijwilliger als mantelzorger? En wil je toegang tot de webwinkel? Meld je dan aan op www.denhaagmantelzorg.nl om de maximale vergoeding te krijgen.

Hoe kan ik een vacature printen of delen?

Heb je een mooie vacature gevonden en wil je die printen? Klik dan met je rechtermuisknop op de pagina waar de vacature op staat en klik op Afdrukken. 

Wil je een vacature delen? Bijvoorbeeld op social media of per mail naar iemand sturen? Kopieer dan de URL van de vacature. Die is uniek. 

Ik heb een Kortingspas aangevraagd en wacht langer dan twee weken op ontvangst.

Momenteel ondervinden wij technische problemen. Hierdoor kunnen wij niet je Kortingspas afdrukken. Heb je een pas aangevraagd sinds eind februari? Dan zijn je gegevens wel goed opgenomen in de database. Wij werken hard aan een oplossing. Zodra dit is gelukt, sturen wij je Kortingspas binnen één week toe.